måndag 1 juni 2009

Ögonblicket mellan hägg och Syrén

Maj tog avsked med en kort och intensiv värmebölja.

Gick på lördag morgon en motionsrunda längs strandpromenaden och njöt av att titta ut mot en solglittrande älv samtidigt som jag andades in den intensiva doften av nyutslagen hägg. På radion lyssnade jag till Ted Gärdestads röst som sjöng "Sol vind och vatten" och allt detta berörde mig starkt. Jag, som alltför ofta blickar framåt och glömmer att leva i nuet lyckades stanna upp för ett ögonblick och njuta med alla sinnen av denna fantastiska stund. Även om kameran varit med och jag tagit en vacker älvsvy hade den ändå inte kunnat mäta sig med doften jag andades in och känslan av välbefinnande som fanns i hela mig.

Häggen blommar än några dagar men låten tonade ut efter några minuter och radioprataren för "ring så spelar vi" - Lisa Syrén, tog emot nästa samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar