lördag 14 januari 2012

Stjärnorna i granen


Ohps! Det blev lite fel med stavningen på Michael Bublé i mitt tidigare inlägg (jag har redigerat det inägget nu). Upptäckte fadäsen när jag tittade på mina tidigare bilder där jag lekt lite och placerat CDskivan i granen. Eftersom det såg onaturligt ut och arrangerat kände jag inte för att visa den bilden när jag skrev om skivan. Jag minns att jag var osäker när jag skulle skriva namnet, men när jag googlade på den felaktiga stavningen (som jag då trodde var den rätta) och det visade sig att det namnet fanns som klipp på Y-tube, tog jag för givet att det var sångaren men den underbara rösten. Men det var något helt annat...


Men nu är både stjärnan Bublé och mormors gamla julstjärna undanställda för att med stor längtan plockas fram i december igen.

En lite lustig sak som slår mig nu är att det 
engelska ordet för julgranskulor är "baubles".
Men jag har inget minne av att det var 
det som jag tänkte på när jag placerade 
skivan i granen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar