lördag 12 maj 2012

Isberg


Toppen av ett isberg är ett välkänt uttryck som används i alla möjliga situationer. För mig har min nya hobby med fotografering fått mig att känna att möjligheterna med denna konstart går att göra hur mycket som helst med och att jag bara skrapar på ytan. Känner att jag vill utvecklas alltifrån val av motiv och vilket perspektiv man väljer att ha till det man avbildar till hur man sedan kan bearbeta bilderna. 

Den här gången har jag freakat ut totalt när det gäller bearbetningen bara för att se hur mycket man kan göra om en bild tills att det till slut inte går att veta vad det riktigt föreställer. Jag hade väldigt kul när jag höll på och kommer nog att göra fler liknande exempel, kanske just vid tillfällen som detta när motivet som sådant inte är någon vacker syn. Jag tror inte att någon som sett bilden ovan kan gissa att det egentligen är toppen på ett isberg...

Eller, inte riktigt.... men toppen på en snöhög är det i alla fall. 

Klicka på bilden nedan så ser du själva högen i ett större format. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar