tisdag 28 juli 2009

Nyhet för mig - gammalt för dig

Att kunna blogga direkt med mobilen när ingen dator fanns att tillgå var faktiskt en häftig upplevelse. Naturligtvis har alla andra bloggare redan gjort den "grejen" för länge sedan, men för mig var det något nytt! Tänk så många saker vi tänker, gör eller lär oss som tusentals andra redan gjort långt före oss. Är det mindre värt för att man inte är först? Det har hänt att jag haft en tanke eller fundering som jag velat delge er som besöker min blogg. Men innan jag fått en ledig stund vid datorn har jag hunnit läsa eller höra någon annan som också tänkt samma sak, och då tappar jag ibland lusten att skriva om det. Fast det borde vara tvärt om. Det som är aktuellt för flera borde verkligen vara något att skriva om.

Tänk när alla simmar i mål på ny världsrekordtid - hur stor blir inte glädjen då, delad glädje är dubbel glädje....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar