måndag 9 november 2009

Spritproblem och kalla fötter

Hemma i sängen. För sjuk för att hålla koll på fler än mig själv. Om det är "knorren" eller en helt vanlig influensa är svårt att veta. Har förstått varför det drabbat mig - jag har varit alltför slarvig med spriten på sistone. Om jag någonsin kunde lära mig att lyssna till goda råd. Flaskan har stått där och jag har bara struntat i att sprita mina händer med alcogelet. Men nu får man snällt ta sitt straff.

Men jag vet också att jag har fuskat med en annan sak. För något år sedan hörde jag på radion att forskare kommit fram till att man blir lättare sjuk om man är kall om fötterna. Som om det vore något nytt! Jag kan inom mig höra mormors bestämda röst när man kom hem till henne:

- Ta på dej socka så du int´bli kall om föttren och sjuk stinta!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar