söndag 27 december 2009

Totalt insnöad



Dagarna efter jul har snön verkligen vräkt ner vilket inneburit att vi spenderat ganska mycket tid inomhus (när man inte varit ute och skottat...)Har senaste dagarna insett att jag är Tv-spelshandikappad. Min vänstertumme är inte tränad att styra en liten kontrollpinne. När detta samtidigt ska koordineras med högerhanden kan det inte bli annat än ett antal"krascher". Men jag ska fortsätta träna, eftersom jag tror att man kan lära så länge man lever (om man själv vill...) Det största problemet är just nu att första matchen är den när man vunnit slaget om tiden framför Tv-apparaten. Konkurrensen är stenhård från yngre familjemedlemmar.

Nu körde plogbilen förbi så det är nog bäst att klä på sig och skotta undan snön från garageuppfarten - igen! Har aldrig varit med om ett så långvarigt snöande som detta. Men jag klagar inte utan tycker det är fantastiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar