fredag 30 mars 2012

Annorlunda flirt



Ett snabbt ärende ska fixas och jag avböjer erbjudandet om att följa med in i butiken. Jag får en lite skämtsam kommentar om att jag får väl göra som hen i bilen bredvid. Jag log och sa att det blir nog bra.

 När jag satt där kunde jag inte låta bli en liten flirt med min likasinnade, men ståndaktigt och ointresserat  nonchalerades mitt försök till kontakt. Inte ens när jag körde ner sidorutan blev det någon reaktion. Men när jag till slut plockade upp mobilen för att ta en bild - då- kunde hen inte hålla sig längre! Jag hade hittat den svaga punkten! Äntligen vred hen på huvudet.


 Men blicken jag fick var kanske inte den jag hoppats på. 
Den kändes mest som:

- Vad håller du på med?!

När sedan dörren till butiken öppnades tryckte jag snabbt på knappen så att bilfönstret skulle hinna upp innan någon tvåbent varelse skulle upptäcka mitt vänsterprassel. 

Så småningom kom de som vi väntat på, men med den skillnaden att jag slapp att bli kommenderad ner på golvet, när föraren skulle köra iväg.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar