tisdag 13 mars 2012

Jag erkänner...


Den som passerat dessa lador någon av de närmaste dagarna skulle genast se att bilden ovan faktiskt har några veckor på nacken. För idag var cykelvägen sandad, vilket gjorde att det inte gick att ta sig fram med sparken längre. Men här och där var det djupa pölar där gruset sjunkit ner och på dessa platser var det väligt halt. Dags för broddar, tänker då en del.

 Men det skulle vara otänkbart för mig eftersom jag är av den djupt rotade åsikten att det finns en oskriven gräns på 65 år för användande av just broddar. Före denna aktningsvärda ålder ser det helt enkelt löjligt  ut när man drar på sig dessa gummialster. Upplever inte att jag är speciellt fåfäng annars, men i detta fall får jag krypa till korset. Ja, jag erkänner att jag kommer att halka runt i livet och vem vet, kanske ramla och bryta lårbenshalsen när jag är 64!

Men sedan efter 65 är det fritt fram, och jag måste ju medge att jag är glad för att mina nära och kära 65 plussare är så kloka att de drar på sig broddarna när det vankas promenader, med eller utan stavar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar