fredag 27 april 2012

Trädgårdsonsdag på fredag


Kombinationen av skön musik, vackra bilder, god mat och ett utmärkt val av programledare gör detta program till min favorit just nu. Det finns inget som gör mig så rofylld som att titta på svts Trädgårdsonsdag. 

Programmet bjuder på två charmiga programledare som både odlar, pyntar och lagar mat. Jag gillar att man valt att även ta med en del misslyckanden samt de inklippta sekvenserna där man får höra vad Pernilla Månson Colt tänker. Naturligtvis är dessa lite tillrättalagda av producenten, men jag gillar humorn i dessa inslag.  Jag önskar verkligen att jag själv varit på plats under inspelningen tagit dessa bilder men de är hämtade från det senaste programmet.

 

Tydligen är det fler än jag som fascineras av det. En del så mycket att de till och med skickar dit vackert målade fröpinnar att sätta i landet. Så långt kommer jag nog inte att gå i min dyrkan men jag kan lova att jag inte kommer att missa något av programmen. Saken är den att för mig är det gamla namnet Trädgårdsfredag mer passande eftersom jag oftast inte hinner med onsdagssändningen utan plockar fram det på SVT play på fredagkvällarna.


De massor av snö som vräkte ner för någon vecka sedan har tinat med hjälp av sol och regn så även om det inte blir att räfsa nu i helgen dröjer det nog inte alltför länge innan det är dags att påta i jorden även här uppe i norr.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar