söndag 17 mars 2013

Heja publiken!


Matcher kan vara spännande och SPÄNNANDE. Även om slutresultatet visade 4-1, var det inte något som kändes självklart någon kvart före stopptid. Värst  är oron när det är en match som BÖR vinnas eftersom tidigare matcher har vunnits med stora målskillnader. Men varje match är som sagt en ny och ingen seger vunnen före nedsläpp.

Det är intressant att lyssna till en del kommentarer som man har omkring sig på läktaren. Bakom mig satt en far och hans vuxna dotter och jag hörde honom med ett lite kaxigt tonfall tippa matchen till 5-1 under uppvärmningen.
- Jaså,  så mycket, hörde jag dottern svara.
Senare i matchen när det stod 1-1 hörde jag samme optimistiske man, nu med en helt annan stämma säga till dottern att idag blir det förslust...(himla pessimist, skulle min mamma ha sagt)
Men dottern lät rätt lugn och var plötsligt den som var betydligt mer optimistisk över hur utgången skulle bli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar