söndag 30 januari 2011

Livets lotteri


Köper sällan lotter men igår borde jag nog ha prövat lyckan. Hade en längre tid tänkt städa ett av barnrummen riktigt grundligt, inte bara köra över med dammsugaren. Men av olika anledningar har det inte blivit av, men igår fanns ingen återvändo. Insåg då mitt i städandet att det ju faktiskt även går att putsa det smutsiga fönstret. Detta kanske inte låter så märkvärdigt, men om man tittar på temperaturstatistiken för de senaste månaderna ser man att det bara varit plusgrader från i torsdags och till igår. Men torsdag och fredag var naturligtvis inte tänkbara som städdagar eftersom jag då jobbade (med lön...). Men just igår stämde allt och idag när jag vaknade var det -12° igen.



Tänkte även sy nya gardiner till rummet eftersom jag redan i höstas införskaffat tyget. Men när rummet var färdigstädat var det dags att åka och heja på mitt svart gula lag som skulle bevisa att det går att slå Hardys stockholmsgäng. Men det blev en onödigt spännande match, som vi egentligen skulle vunnit enkelt. Med tio sekunder kvar av ordinarie tid lyckas de svart gula kvittera och det blir till slut en nagelbitande straffläggning. Men turen är med mig och laget!


Väl hemma igen sätter jag igång med gardinen som skulle bli en enkel kappa. Jag pressar, nålar och syr. Till slut är det dags för sista sömmen och döm av min förvåning när övertråden tar slut precis när jag är klar och har fäst den....

Skulle nog ha köpt en trisslott igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar