fredag 25 mars 2011

Ett gott bröd säljer sig självt


Känner att jag blir så fruktansvärt less på all reklam som kommer i postlådan. Den lilla lappen med "Reklam Nej-tack!" har liksom ingen betydelse när reklamen kommer adresserad eller smygs in i dagstidningen eller annat.

Men min slutledning är ändå att reklambladen finns för att produkterna i dem inte är tillräckligt bra för att sälja sig själva. Men det finns faktiskt varor som inte behöver reklam och bilden här ovan är ett sådant exempel. Varan är till och med så populär att den distribueras bland kunderna på ett sätt som om det vore smuggling av betydligt starkare och farliga medel. Men smugglarna i detta fallet finns på skolan där jag arbetar och den beroendeframkallande varan behöver inga hundar med känsliga nosar för att hitta den. Min näsa duger gott till att känna den underbara doften av det som göms i idrottsförrådet i väntan på lyckliga köpare. Kanske blir det någon fil-bryta med hjortronsylt eller ett ljusugnsbröd med smör och Västerbottensost som ska avnjutas hemma hos mina kollegor i helgen. (Måste nog kolla med en trolig källa om det finns en chans även för mig att göra en beställning inför nästa leveranstillfälle...)

Ha en skön helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar