tisdag 3 maj 2011

När bra fick bli det bästa


Våra årstider gör att man tydligt känner att årshjulet hela tiden snurrar på utan att ta någon paus. Har man en blogg är det lätt att titta tillbaka på vad man skrev om eller vilka bilder man visade förra året vid den här tiden. Men det skulle kännas lite för enkelt att visa samma foton nu igen. Om man inte hoppade fram och visade junibilderna redan nu. För det vore ju lite kul att chocka någon med att våra syrener minsann redan börjat blomma!

Nej, jag föredrar nog att hålla mig till sanningen och avslöja när mina bilder inte är färska. Som idag t ex. för bilden ovan är från förra året vid den här tiden. Ska ut och gå ikväll, men när det är grått och kallt kan det vara skönt att ta en promenad utan att stanna till för att fota. Dessutom kom jag på att jag faktiskt kunde visa någon av de bilder jag valt att inte ta med på bloggen för ett år sedan, men som ändå blivit kvar i datorns bildminne.

De ratade bilderna var egentligen också helt ok, men någon annan bild kändes ändå lite bättre....Inser att detta är en ganska vanlig situation för många företeelser runt om oss. Det vi har är riktigt bra, tills vi jämför det med något som visar sig vara lite bättre.

Men idag kan det bra få duga eftersom det bättre redan är förbrukat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar