måndag 30 maj 2011

Doften av blommande hägg


Det är mycket som händer i naturen just nu. Växterna visar upp sina praktfulla former genom sin blomning. För en del sker det under en relativt kort period medan andra hänger med nästan hela sommaren.Gick i kväll under en väldoftande häggdunge och njöt till fullo av den klara kvällsluften. Önskar just nu att tiden var som ett gummiband som gick att töja ut lite extra. Det är så skönt att känna att hela sommaren fortfarande ligger där framför oss och bara väntar på startskottet. Men vad är det som avgör att jag plötsligt känner att det är sommar? Det är jag numera lite osäker på. Förr var det nog examen som startade det hela. Men nu vill jag nog också att midsommar ska ha passerat så här uppe i norr är midsommar allt annat än mitt i sommaren (för mig i alla fall...)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar