måndag 6 juni 2011

En ny chans


Fick denna bok i julklapp och för en tid sedan började jag läsa den. Men jag kom inte speciellt långt. Hade hört att boken skulle vara väldigt bra och på utsidan stod det att det var en feel-good-roman. Men jag mådde allt annat än bra där jag låg med boken framför mig. Försökte läsa någon sida till en annan kväll, men det var så otäckt att jag inte kunde fortsätta. Tänkte att jag måste hört fel om bokens omdöme och att boken måste fått fel omslag. Därefter blev boken liggande på hyllan tills att vi en rast på jobbet kom in på ämnet bra böcker. Då råkade jag nämna hur lurad jag känt mig när jag börjat läsa en bok som rosats av så många. Kollegorna undrade vad den hette och när jag berättade det fick jag inga som helst sympatier. De som läst den tyckte att den var fantastiskt bra och hade helt förträngt den otäcka inledningen.

Så jag bestämde mig för att försöka på nytt och den här gången läste jag mitt på ljusan dan för att underlätta det hela. Och vilken tur! För boken visade sig vara en riktig höjdare och nu i efterhand har jag förstått att den gått som serie på TV vilket jag missat helt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar