lördag 22 oktober 2011

Till synes gammalt



Vid första anblick kanske någon tror att jag letat fram ett foto från något ärvt gammalt album. Dock kan det nu vara möjligt att betraktaren själv slagit sig ner här någon gång för en kopp kaffe med dopp och därför känner igen sig. 

Det var inte förrän jag lät fotot få den gulnade tonen som jag upptäckte den vita barnstolen som plötsligt lyste upp som ett modernt utropstecken på ett annars till synes gammalt motiv. Om inte stolen stått där kunde miljön gott och väl platsat till en inspelning av Barnen i Bullerbyn. 

Om jag ibland fantiserar om andra yrken som jag velat pröva i detta liv så är ett av dem attributör. Tänk att få vara kreativvoch fixa med rekvisitan så att det blir rätt med tidsepoker eller känslor som ska gestaltas. Gå runt på loppisar eller leta efter saker i förråd och kanske göra någon förändring på dem innan de ska placeras på rätta ställen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar