onsdag 6 oktober 2010

Författarmöte




Blev en gång tipsad att läsa boken Mogen för skrubben och den föll mig helt i smaken. Det var stor igen-kännings-effekt och humorn tilltalade mig verkligen. Men den fick till följd att jag alltid ser till att dörren till kopieringsrummet där jag arbetar står öppen när jag är där. För en tid sedan såg jag också till att vi fick upp några tavlor på väggen för att göra rummet trevligare - om man som huvudpersonen i boken skulle råka bli inlåst där en hel helg.

Helt nyligen hade jag turen att få lyssna till Solja Krapu när hon reciterade några av sina dikter på sitt väldigt personliga sätt och även berättade om sitt författarskap. Vi som var där njöt under dessa härliga och tänkvärda 60 min och jag blev riktigt sugen på att läsa och lyssna till mer av henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar