fredag 15 oktober 2010

Vinstchock



Står i kassan på min mataffär när det plötsligt går igång ett larm. Jag förstår ingenting, men kvittot som precis rullar fram ur apparaten blir överdrivet långt och jag ser bokstäverna VINST på kvittot. Wow, hinner jag tänka samtidigt som jag ser storvinsten framför mig. Men av kassörskans reaktion inser jag att det inte är någon tusenkronors-vinst.
-Du har vunnit en burk oliver, säger hon och river av kvittot. Jag känner mig väldigt tafatt och frågar om jag måste gå in och hämta det nu! Men det är inte nödvändigt eftersom det redan är registrerat på mitt kort så att jag kan ta det nästa gång. Men kunderna i kassan bredvid har inte förstått att larmet som tjutit beror på att jag vunnit en vara och det är ju inte precis så att jag hojtar till dem:
- Jag har vunnit en burk oliver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar